Яким буде пенсійний вік

Верховна Рада не змогла ухвалити законопроект № 1031-1 “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (відносно зниження пенсійного віку і поліпшення інших умов виходу на пенсію) “, а також двох альтернативного законопроекту – №1031-2 і №1031-3.

За ці документи в першому читанні проголосувало 162, 157 і 171 народний депутат відповідно при мінімально необхідних 226.

Провалені проекти законів  дозволили б жінкам знову виходити на пенсію в 55 років.

“Вплив пенсійної реформи, що проводиться, на соціальне забезпечення населення у бік погіршення важко переоцінити, особливо після прийняття в 2011 році Закону України “Про заходи по законодавчому забезпеченню реформування пенсійної системи”. Ситуація загострилася, оскільки пенсійний вік для жінок був підвищений з 55 років до 60 років, а для чоловіків з 60 років до 62 років. Мінімальний страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком в солідарній системі, був збільшений з 5 до 15 років, а страховий стаж, необхідний для призначення повного розміру мінімальної пенсії за віком, збільшений для жінок з 20 до 30 років, а для чоловіків – з 25 до 35 років. В основному цей закон привів до того, що населення стало бідніше і немає упевненості в майбутньому. Цей Закон мав на меті заощадити засоби в соціальній сфері шляхом скорочення витрат на виплату пенсій. Проте Закон створив зворотний ефект.

Внаслідок прорахунків в податковій сфері кількість економічно активних підприємств постійно знижується, у тому числі шляхом переходу “в тінь”. Підвищення пенсійного віку одночасно зі зниженням середнього віку життя громадян України привело до сприйняття вищезгаданого Закону як першого, який підвищує пенсійний вік. Громадяни припускають, що шанси дожити до пенсійного віку в таких умовах мізерні, що викликає небажання працюючого населення отримувати офіційну заробітну плату, про що красномовно свідчать статистичні дані про зниження кількості працюючих. При таких обставинах Закон України “Про заходи по законодавчому забезпеченню реформування пенсійної системи” не зміг забезпечити скорочення витрат на виплату пенсій.

Прорахунки при проведенні пенсійної реформи були виявлені як при проведенні в 2011 році Парламентських слухань з питань пенсійного реформування, так і при розробці проекту Закону України “Про заходи по законодавчому забезпеченню реформування пенсійної системи”.

У своєму висновку до законопроекту № 1016 від 12. 12. 12 Комітет Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів підтвердив, що введення запропонованого Законом України “Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи” комплексу заходів не може вважатися виправданим доти , поки не буде вичерпано весь арсенал соціально нейтральних і економічно необхідних заходів, які можуть забезпечити збалансування солідарної системи пенсійного страхування: детінізація заробітних плат, рішуче скорочення сфери зайнятості на тимчасових роботах без належного оформлення угод, підвищення рівня заробітної плати працівників, реалізація програми розвитку робочих місць і відповідне збільшення рівня зайнятості населення “, – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту №1031-1.

Читайте також: новини