Як знайти вільну нішу для відкриття бізнесу

Підприємці-початківці, як правило, віддають собі звіт в тому, що вони збираються вийти на ринок, де їх уже чекають конкуренти. Єдиний спосіб уникнути боротьби за місце під сонцем – знайти бізнес-нішу, вільну від конкурентів.

Може здатися, що сучасний ринок рясніє всіма можливими пропозиціями, але при уважному вивченні виявляється, що можливості для розвитку існують. Можна розглядати дві стратегії при пошуку вільної ніші для розвитку нового бізнесу:

Освоєння старого ринку з новими пропозиціями. Мова йде про вузькому секторі з невеликою конкуренцією. Козирями в цьому сегменті будуть високу якість товарів і послуг або незвичайні пропозиції.
Нові пропозиції на неосвоєному ринку. Ця стратегія набагато складніше, оскільки потрібно торгівля, виробництво або надання послуг, незнайомих споживачеві. При цьому для розвитку бізнесу знадобляться вагомі витрати на організацію нового виду виробництва, реєстрацію торговельної марки, рекламну компанію, просування на ринку і т. п. Треба визнати, що шанси на успіх при такій стратегії більш високі.
Знайти незайняту нішу можна, придивившись до ринку, обговоривши зі знайомими та родичами потреби в товарах і послугах, проаналізувавши, в якому стані перебуває той чи інший сегмент ринку. В результаті таких досліджень, цілком можливо, визначиться ніша, погано розроблена або взагалі вільна.

Для дрібних підприємців, що цілком зрозуміло, привабливі вузькі ринкові ніші, тому що в них:

Невелика конкуренція.
Індивідуальний підхід до споживачів.
Стабільна, хоч і невелика, ємність ринку.

Освоювати вузький сегмент ринку непросто, необхідно ретельно проаналізувати всі позитивні і негативні моменти, вивчити новий продукт і ставлення до нього потенційних покупців. Тільки після вивчення особливостей обраного сегмента можна формувати рекламну стратегію. Якщо ви вирішили просувати абсолютно новий товар, вам доведеться організувати нетрадиційну рекламну компанію, щоб привернути увагу покупців.

nishiПрактичні поради тим, хто обирає власну бізнес-нішу

Мабуть, не існує способу, що гарантує безпомилковий вибір свого місця в бізнесі. В кожному окремому випадку величезне значення при визначенні напрямку бізнесу буде мати особистість самого бізнесмена.

Мабуть, має право на життя поширена думка, що при виборі напрямку потрібно оцінити ринок і вибрати нішу з найменшою конкурентноспроможності і гарною маржею. Вважається, що цей спосіб гарантує успішне входження в нішу. Спосіб вибору здається безумовно розумним, але, якщо подумати, все не так просто.

Давайте подивимося на автомобільний ринок – величезний і з високою конкуренцією. Раптом ви розумієте, що у вашому місті зовсім не освоєна торгівля автомобілями преміум-класу. Бажаючі не можуть купити Ferrari ні в вашому місті, ні в сусідніх містах, а в найближчому мегаполісі всього один салон пропонує такі машини. Ось вона – незайнята ніша без конкурентів і з неймовірною маржею.

Піднатужившись, ви відкриваєте автосалон з Ferrari. Але чомусь не вишиковуються черги. При всіх сприятливих умовах – попиту, купівельної спроможності населення, відсутності конкурентів – торгівля не йде. У чому ж справа? Виявляється, щоб продати дуже дорогу машину, потрібно бути своїм у середовищі людей, здатних її купити.

Цей приклад, звичайно, дещо перебільшений. Але цей же принцип стосується і торгівлі помідорами на базарі. При торгівлі неможливо досягти гарних результатів без порозуміння з покупцями.

Тому ми не ризикнемо впевнено стверджувати, що існують безвідмовні алгоритми знаходження вдалої бізнес-ніші. Удача – панянка примхлива, неможливо бути впевненим у її прихильності. Але ми можемо підказати вам три способи, які зменшать ризики при входженні в обрану нішу.

Інноваційна модель

Дана стратегія хороша для романтичних бізнесменів, які мріють змінити світ на краще. В рамках цієї моделі потрібно не шукати підходящу нішу, а створювати свою власну. Для втілення цієї стратегії потрібен солідний бюджет.

Наприклад, ви винайшли подушку від безсоння. Тепер вам потрібно не тільки виробляти свої диво-подушки, але і переконати людей купувати їх. Вам навіть не обов’язково самому винаходити щось, потрібно зуміти проштовхнути на ринок зовсім новий товар.

Так ми ставимося як до інноваторам Microsoft або Apple, адже вони не були піонерами у своїй галузі. Але саме вони, а не Xerox і Creative створили інноваційну нішу.

Кажучи відверто, навряд чи простий смертний в змозі створити інноваційну нішу. Потрібні абсолютно особливі умови або небачене везіння, або видатна харизма, або дуже-дуже багато грошей, щоб зуміти продавити свою нову нішу на ринок.

Якщо все вдасться, ви отримаєте все і відразу – всі вершки ваші. Очевидний мінус стратегії – великі витрати при високій ймовірності невдачі.

Перевірені моделі

Універсальна стратегія. В основі всіх найпрогресивніших технологій лежать базові речі. Іноді, щоб увійти в неосвоєну нішу, досить вибрати нерозкручені базу.

Ось приклади кількох «вічних тем»:

1. Гроші. Навіщо вони потрібні, пояснювати нікому не потрібно. А банкіри потрібні для впорядкування грошового потоку. Робота з грошима не нова, але завжди приваблива.

2. Безпека і здоров’я. Це вічні цінності, так як здоровими і впевненими у власній безпеці хочуть бути всі.

3. Відносини. Гаряча тема. Skype і Facebook приносять мільярди, так як змогли запропонувати нам нові способи комунікацій. Тут є про що думати – необмежена аудиторія чекає нових пропозицій.

4. Зовнішня привабливість. Всі хочуть бути не просто красивими, дуже важливо володіти яскравою індивідуальністю. Будь-яка допомога у створенні привабливого образу буде прийнята з натхненням.

5. Час – ресурс непоправний. Будь автоматичне пристосування, що дозволяє заощадити час, знаходить безліч споживачів.

6. Розваги. Цей ринок воістину невичерпний – люди витрачаються на задоволення без глибоких роздумів.

7. Субкультура. Видів субкультур багато, потрібно визначити їх і використовувати.
Список можна продовжувати, але ви вже зрозуміли, що цей спосіб не вимагає відкриттів. Треба тільки використовувати вже давно відомі механізми. Щоправда, цим способом воліють користуватися дуже багато, і знайти свіже напрямок для бізнесу з фінансовими перспективами буває непросто.

Захоплення

Зовсім нерідко бізнес-проектами стають захоплення підприємців. Що поганого у суміщення приємного з корисним? Для тих, хто вирішив займатися бізнесом, але ще не знає, яким саме, цей спосіб найбільш сприятливий. Монетизація хобі – полегшена форма адаптації у світі бізнесу. Ви будете робити те, що вмієте найкраще, і навіть при самому невдалому старті не програєте. Задоволення ви отримаєте в будь-якому випадку – чи зможете ви створити прибутковий бізнес чи ні.

Підведення підсумків

Вибрати свою нішу завжди непросто. Якщо ви виявили незайнятий сегмент, у якому, на вашу думку, багато вільних грошей і дивом немає конкурентів, не поспішайте радіти. Найімовірніше, «золота жила» пустує, тому що конкуренти залишили її через відсутність перспектив. Хоча не виключено, що ви і справді натрапили на «нові землі» – дерзайте!

Дивіться також: Як скласти фінансовий план для бізнесу.

2 Comments

  1. Pingback: Як боротися з літніми падіннями продажів? | Український бізнес портал

  2. Pingback: Як відкрити хостел | Український бізнес портал

Comments are closed.