Як відкрити кейтерингову кампанію

1396629011_otkrutie-keyteringovoy-kompanii-1Кейтеринг це досить молодий і перспективний вид бізнесу. Послуги кейтерінгу надають в основному різні великі фірми, компанії, які можуть собі дозволити не тільки доставку продуктів, але сервіровку столів, оформлення, обслуговування заходів. Кейтеринг досить непогана бізнес-ідея, яка непогано працює у великих містах, де замовляти доставку, сервіровку, оформлення страв можна в будь-яке місце, будь це пікнік, вечірка або корпоратив.

Кейтеринг здійснюється в різних формах: кафе, бар, ресторан, фуршет, кава-брейк, пікнік, чайна церемонія, нічний клубний коктеллинг, діловий сніданок і так далі.

Види кейтерінгу:

• Виїзне обслуговування – приготування поза приміщенням;
• Приготування страв у приміщенні клієнта;
• Доставка їжі в офіс;
• Соціальний кейтеринг;
• VIP-кейтеринг;
• Продаж роздріб готової ресторанної продукції;
• Виїзний бар (приготування напоїв та коктейлів).

Виїзне ресторанне обслуговування вважається найбільш перспективним напрямком, чим звичайна доставка обідів, адже оформлення страв і сервірування столів – це вже ціле мистецтво. Хоча варто сказати, що доставка обідів є лише тимчасовою послугою у компаніях, що швидко розвиваються, але при всьому цьому дану послугу виключати не можна, так як далеко не всі компанії можуть похвалитися швидким розвитком і можуть надавати кейтерінгові послуги. А ось із зростанням доходів змінюються і вимоги до живлення: обстановка і спілкування стають набагато важливіше, ніж сам процес вживання їжі.

Пошук приміщення

Площа такого приміщення, використовуваного під кейтерингову діяльність, повинна бути не менше 100 метрів квадратних. Цього повинно бути цілком достатньо, щоб фірма змогла обслужити захід у кількості близько 500 осіб. Досвідчені бізнесмени рекомендують по можливості вибирати значно більше приміщення по площі, так як від кількості квадратних метрів залежить допустимий СЕС асортимент і обсяг продукції і надані послуги.

Як відкрити кейтерингову кампанію

Ідеальними приміщеннями для цього виду діяльності є колишні столові або інші об’єкти громадського харчування, так як їхня площа, планування, наявні комунікації повністю відповідають санітарним нормам, і в деяких випадках залишається цілком придатне до подальшого використання обладнання. Хоча знайти такі вільні приміщення, на думку експертів досить складно. Для переобладнання під кейтерингову діяльність та приведення у відповідність до санітарних норм непрофільні приміщення досить витратний процес, як з точки зору фінансів, так і часу.

Всі необхідні санітарні вимоги до таких приміщень зазначені в Документі. Одне з основних вимог – повинно бути відсутнім перетин брудних і сирих продуктів з готовою продукцією. Для цього бажано, щоб приміщення мало два-три окремих входу і виходу. Для кейтерингової діяльності необхідні приміщення для: м’ясного цеху, салатного і овочевого цеху, два цехи для приготування готових холодних і гарячих страв, цех для фасування продукції, цех для миття посуду і контейнерів для перевезення продуктів, окремо приміщення для пекарні. Хоча використовувану випічку можна купувати окремо. Крім перерахованих цехів, повинно бути приміщення з розміщеними холодильними камерами, окремі приміщення для зберігання продуктів, готової продукції, службового інвентарю, санвузли, місця для розвантаження та навантаження, роздягальня, душова, кімната відпочинку, спеціальна кімната для прийому їжі співробітниками.

Необхідно заздалегідь чітко продумати весь процес виробництва і асортимент продукції. Наприклад, готувати їжу будете використовуючи напівфабрикати або натуральні продукти. У першому випадку буде потрібно значно менше часу на приготування і місця для складування продукції. Але з іншого боку, рентабельність такого варіанту буде значно нижче, так як ціни на напівфабрикати значно вище.

Розробкою технологічного процесу і запуску виробництва можуть зайнятися і постачальники обладнання, деякі фірми постачальники додатково надають такі послуги. Вартість самого проекту становить приблизно 5-8 євро за 1 квадратний метр, а повний запуск приблизно – від 3 тисяч євро. Проектувальники можуть надати допомогу в отриманні всіх необхідних дозвільних документів: важливо погодити місце розміщення приміщення для виробництва, а після цього робочий проект запевнити більш ніж в двадцяти інстанціях.

Приміщення, також потрібно узгодити з СЕС, навіть якщо в ньому раніше розташовувалося підприємство громадського харчування. Нове підприємство повинно в обов’язковому порядку пройти заново санітарне обстеження. Згідно з оцінками експертів усі проведені аналізи в лабораторії харчової обійдуться приблизно в межах 6-9 тисяч гривень, плюс щомісячні додаткові проби, по500 гривень за пробу.

1396629009_otkrutie-keyteringovoy-kompanii-4Вибір обладнання

Як відкрити кейтерингову кампаниюПервым справою знадобиться шафа для смаження. Експерти рекомендують придбати для роботи пароконвектомат, незважаючи на його високу вартість. Цей пристрій поєднує в собі плиту, жарова шафа, гриль і фритюрницю. Його перевагами є значна економія місця, електроенергії, висока якість приготування їжі.

Для приготування бульйонів і супів знадобиться окрема плита. Електрична плита має меншу вартість, але в порівнянні з нею, газова плита обійдеться в чотири рази дешевше в експлуатації. Крім цього необхідно оснастити цеху холодильними та морозильними камерами (одна або дві залежно від цеху), пристроями для різання, шинкування і збивання, столами з нержавіючої сталі, мийними ваннами, стелажами. В овочевий цех знадобиться обладнання для чищення і миття овочів, а також овочерізка. Необхідно буде придбати стерилізатори і бактерицидні лампи для знезараження повітря в приміщенні. Експерти підрахували, що на закупівлю всього необхідного обладнання може знадобитися не менше 1 мільйона рублів.

Важливий момент: необхідно стежити, щоб вся приготовані страви були використані ще до закінчення їх терміну зберігання, так як не можна давати гарантію, що вони будуть якісними на наступний день. Не буде зайвою підстраховка – прописати в договорі, до якого числа бажано вжити всі продукти, також зазначивши, що за якість продуктів після зазначеного строку компанія ніякої відповідальності не несе.

Кейтерингові компанії у своїй діяльності користуються спеціалізованим інвентарем і посудом – контейнерами для перевезення готової продукції, термоконтейнери для підтримки необхідної температури охолоджених або гарячих страв, візки. Столові прибори і посуд треба купувати виходячи з розрахунку три комплекти на одного людини. Необхідне обладнання для транспортування і обслуговування.
Для доставки на замовлення персоналу, страв, обов’язково знадобитися автомобіль, який повинен мати санітарний паспорт і термобудку, а водій – санітарну книжку, як і всі співробітники.

Підбір персоналу

Управління таким видом бізнесу може вести сам власник, якщо він знайомий зі специфікою виїзного обслуговування. Але, краще найняти для управління досвідченого менеджера, щоб він контролював особисто весь процес, починаючи від виробництва і закінчуючи доставкою та обслуговуванням. Спочатку керівник повинен сам спілкуватися з потенційними замовниками, але в міру розширення бізнесу буде потрібен менеджер по роботі з клієнтами. А також можна замовити Аутсорсинг персоналу.

Кожне підприємство, пов’язане з харчовим виробництвом має у штаті технолога. В обов’язки якого входить контроль за процесом приготування і якістю виробленої продукції. Для виробництва знадобиться приблизно п’ять кухарів, по одній людині в кожен цех. У процесі приготування кухарі повинні враховувати той факт, як буде виглядати продукт після упаковування і 20-40 хвилинної транспортування. Кількість задіяних офіціантів залежить в цілому від формату і масштабу проведеного заходу. В середньому, один офіціант може впорається при обслуговуванні фуршету приблизно на 20-25 осіб або банкету, розрахованого на 10-20 осіб. Зазвичай за одним офіціантом закріплюється приблизно 16-20 чоловік. Винятком є VIP-заходи, на яких кожному гостю виділяється персональний офіціант.
Як відкрити кейтерингову кампанію
У більшості випадків офіціанти працюють за сумісництвом. Для цього можна вибрати кілька ресторанів, де подобається обслуговування, відвідати їх, придивитися до офіціантам, а потім зробити пропозицію, інформація швидко розійдеться. Графік їх роботи зазвичай складає два дні через два, і багато хто не проти додаткового заробітку. Оплата офіціантів погодинна, але краще прив’язати її до загальної суми замовлень, адже правильне мотивування персоналу є левовою часткою успіху.На такі заходи зазвичай запрошують адміністратора для кращого і постійного контролю за процесом. На перших етапах роботи, всю бухгалтерію краще передати приватній особі на аутсорсинг.

Як залучити клієнтів?1396629021_otkrutie-keyteringovoy-kompanii-3

Основним методом залучення клієнтів на думку бізнесменів є прямі продажі: телефонні дзвінки і зустрічі. Для підтримки користуються рекламою в друкованих засобах масової інформації: газетах, журналах, спеціальних ділових виданнях – їх аудиторією є люди, які приймають рішення про вибір послуг тієї чи іншої кейтерингової компанії для проведення корпоративних заходів. Багато експертів вважають обов’язковим моментом наявність сайту в інтернеті. Так само ефективним методом вважається розсилка брошур і буклетів.
Стабільний приплив клієнтів кейтерингових компаній дає їх тісна співпраця з агентствами, які займаються організацією святкових заходів. Адже левова частка всіх замовлень на виїзне обслуговування надходить саме через такі фірми. Такі агентства дають приблизно 20 відсотків від всіх замовлень. Такі посередники беруть комісію за свої послуги в межах 10-20 відсотків від суми замовлення. У міру зростання кількості клієнтів, одним з найбільш ефективних способів залучення потенційних клієнтів, на думку багатьох експертів, є позитивні рекомендації. У сфері громадського харчування, так зване «сарафанне радіо» працює чудово. Для того, щоб назва компанії краще запам’яталося клієнтам, потрібно замовити для персоналу форму з логотипом компанії.

Коли окупиться всі витрати?
У перші два-три місяці кейтерінгова компанія може обслужити приблизно три-чотири заходи розрахованого на сто чоловік. Дуже важливо при цьому сформувати колектив, відпрацювати технологію роботи, налагодити відносини з транспортними компаніями. Краще відразу відмовити замовнику, ніж з тріском провалити захід. Приблизно на п’ятий-шостий місяць роботи компанії почнуть впізнавати, з’явиться певна клієнтська база, буде відпрацьований механізм роботи і на підготовку до чергового заходу буде потрібно набагато менше часу. В середньому підприємство, яке розташовується в приміщенні площею до 150 квадратних метрів може обслуговувати кожні два дні заходу з кількістю від 50 до 100 осіб. Замовлення на проведення заходу на 500 осіб зажадає на підготовку для компанії з досвідом роботи – один день, а для компанії новачка, знадобиться цілий тиждень. При постійному надходженні замовлень, відома в місті фірма здатна організовувати й обслуговувати до 20 різних заходів в місяць. З них приблизно 40 відсотків на 500 чоловік, а решта 60 відсотків приблизно на 100 осіб.

Найбільша кількість замовлень на обслуговування на виїзді надходить перед святами. У літній час збільшується кількість корпоративних заходів. Але навіть не в сезон кейтерингові фірми отримують в середньому п’ять великих замовлень на місяць. Мінімальним замовленням, який можна прийняти, за оцінкою багатьох експертів, є захід на 10 осіб.Звичайна націнка кейтерингової компанії становить 200-400 відсотків. Рентабельність такого бізнесу на рівні 10-12 відсотків, всі витрати пов’язані з організацією роботи кейтериноговой компанії можуть окупитися за півтора року.

У приблизних розрахунках враховується, що перші місяці кейтерінгова компанія працює у збиток. Число замовлень зростає від чотирьох в перший місяць, до десяти на шостий місяць роботи. При наявності дев’яти замовлень в місяць підприємство починає приносити прибуток.

читайте також про организацію весілля

1 Comment

  1. Pingback: Таємний покупець | Український бізнес портал

Comments are closed.