Відкриття квест- гри

 Цікава бізнес ідея,  як відкрити квест – гру в реальності

квест.2jpgДля тих, кому неабияк набридло ходити на вихідні в кіно і боулінг, для тих, хто переграв вже в усе настолки і побував в усіх антикафе, прийшов час реальних квестов!
Але не тих квестов, в які раніше захлинання грали наші старші брати на комп’ютері і молодші – на айфоні, а справжніх квестов в реальному житті: цікавих, захоплюючих і добре перемикальних мізки від денних турбот.
Живі(реальні)  квесты – сюжетні ролеві ігри, які можуть проводитися в замкнутому просторі, на відкритій місцевості і навіть на природі. І якщо спочатку квесты створювалися і проводилися, в основному, на вулицях міста (самий час згадати той же Дозор або Encounter), то сьогодні, окрім них, можна відкрити і квест-кімнати, і просто сюжетні ролеві з костюмованими представами певною метою в грі.
Як бізнес квести в реальності теж виглядають цікаво: цільова аудиторія – молоді люди від 20 до 35 з доходом середній і вище, які віддають перевагу активним видам відпочинку, а також корпоративні клієнти, які розраховують за допомогою квестов сдружитьодин відділ з іншимм. Найбільш перспективно йти в регіони, де про квести вже знають, але засилля доки не спостерігається – це допоможе вийти на окупність приблизно через 3-6 місяців.

Перед тим, як почнемо

У останні декілька років поновідкриваючі квести в реальності і різні квест-кімнати завоювали звання одних з напрямів event- бізнесу, тих, що розвиваються, – і ніякі кризи їм не перешкода. Звичайно, маркетологи трішки лукавлять, коли говорять, що у важкі часи саме такі ігри з нестандартними ситуаціями, що дозволяють забути про побутові проблеми, виходять на перший план, але ж в кожному жарті є доля правди.
Тим паче, що у цього бізнесу є цікава специфіка – конкуренти тут не стільки конкурують, скільки допомагають один одному, нехай навіть нехотя: людині цікаво зіграти в квест всього один раз, а потім він шукає, що ще цікавого є в місті.
Перший крок, щоб створити свій квест – це визначитися з форматом гри. Наприклад, в квестах типу escape the room, необхідно вийти із замкнутого приміщення, вирішуючи різні завдання – такі квести вимагають більше вкладень в приміщення і можуть бути як інтелектуальною грою характеру змагання, так і переносити клієнтів в альтернативну реальність.
Інша справа – ролеві ігри із завданнями, розкиданими по місту або детективні історії, коли треба розгадати страшну таємницю, розплутати справу і знайти вбивць, паралельно лазячи по смітниках, намагаючись знайти NPC, отримуючи смски зверху і самостійно визначаючи подальший хід сюжетної лінії.
До речі, на зростаючому ринку раз у раз з’являються усі нові пропозиції квестов по франшизі. Тут і горезвісні DozoR і Encounter, і кімнатні “Клаустрофобія”, Rabbit Hole, Real Quest, Questime, “Кімната”, “Вийти з Кімнати”, загалом, мільйони їх. Вони дозволяють працювати під відомим ім’ям і частенько не особливо паритися з приводу розробки сценарію і автоматизованих систем ігор.
Незважаючи на переконливий вступний внесок, підприємці не скаржаться: розробка тих же сценаріїв коштує чималих грошей і вимагає досконального тестування, а просування сайту зжирає купу часу.
Основні ризики: вважати, що ваш бізнес – це “по фанові”, для кімнат – великі інвестиції, для міських квестів – залежність від погодних умов, сильна залежність від репутації (припустимо, робили ви усі круто 10 років, а тут хтось загубився в час квеста і все, відтік клієнтів забезпечений).

“Покрокова інструкція, як відкрити свій квест з нуля”

Місце розташування

квестC приміщенням для того, щоб створити свій квест, все просто – воно або треба, або не потрібно. Наприклад, щоб відкрити квест-комнату, знадобиться гідне місце з автентичним ремонтом, який влетить в копієчку, причому в хорошій транспортній доступності, можливо, в центрі. Ролеві ігри можна проводити в антикафе за типом поширених ігротек, куди приходять усі ті, що бажають – найчастіше при такому розкладі можна навіть не платити за оренду, а знайти якийсь компроміс, цікавий обом сторонам.
А ось для міських і пошукових квестів, а також виїзних квестов, які самі із задоволенням приїдуть на весілля, день народження або корпоратив, приміщення не треба або на перших порах не обов’язково.

Устаткування

Основа кожного квеста, незалежно від його типу – це сценарій. Сценарії робляться за схожим принципом, що і для фільмів і спектаклів. У компаніях, де проведення квестів в реальності поставлене на потік, над створенням чергового сценарію зазвичай працює своя команда з режисерами, сценаристами, редакторами. Ви ж можете доручити цю роботу окремим людям з досвідом: знайти таких можна або через знайомих, або на старо-доброму fl.ru.
А за наявності заступництва з боку компанії-франчайзера, сценарії вам можуть надати безкоштовно або розробити за додаткову плату.
Зазвичай сценарій повинен грунтуватися на якійсь таємниці або загадці, причому розв’язка має бути логічною, але не зовсім передбачуваною. Краще всього, коли у організаторів є декілька типів сюжету, які підбираються залежно від віку, інтересів аудиторії, їх досвіду в іграх або наявністю тих або інших ролей, які б вирівняли шанси гравців.
Перед тим, як сценарій піде в маси, він повинен пройти ретельну перевірку і тестування в польових умовах, за результатами яких виправляються останні недоліки, з’являються або забираються додаткові персонажі і сюжетні лінії. Для тестування можна покликати своїх друзів або притягнути компанії добровольців в соціальних мережах.
Для того, щоб відкрити квест-кімнату, вам також доведеться вкластися в хороший ремонт і обстановку. Тут головне – антураж, тому приміщення треба ретельно обладнати в єдиному стилі і під завдання сценарію, також вітаються звукові і візуальні спецефекти, які додають тому, що відбувається реалістичності.
Для живих квестів можуть знадобитися костюми і ігровий реквізит – їх можна знайти в магазинах товарів для розіграшів. А в міських квестах в першу чергу треба налагодити зв’язок з гравцями: це можуть бути і традиційні конверти, і смс. До речі, коли гравців стане багато, процес доведеться автоматизувати.

Кадри

Розпочнемо з вас. Оскільки для того, щоб відкрити свій квест, можна обійтися без додаткового найму агентів – вистачає 2-3 організаторів – з вас знадобиться живий інтерес.Також бажані досвід роботи в event- компаніях і хоч би базові навички ведучого заходів. Сценарії, як ми вже говорили, можна замовити на сайтах фриланса або, наприклад, влаштувати конкурс в соціальних мережах.
Взагалі, чим складніше і цікавіше будуть ваші квесты, тим більше неігрових персонажів доведеться в них підключати. Спочатку можна притягати знайомих і наймати сторонніх людей, наприклад, з платою за час. Надалі краще сформувати штат власних агентів, кожен з яких може брати участь відразу в декількох квестах.

Документи і ліцензії

Ну, для простої легалізації своєї діяльності, краще всього організувати банальне ПП. Що ще треба враховувати? Квестові ігри – розвага не завжди безпечна. Якщо з квестами-кімнатами все більш-менш ясно, то при іграх на міських вулицях бувають і травми, і нещасні випадки.
Щоб узабезпечити і себе, і своїх гравців від зайвих проблем, організатори або міняють формат гри, повністю відмовившись від усіх чинників ризику, або проводять інструктаж по техніці безпеки, а на папері повністю відмовляються від відповідальності за дії гравців. Так або інакше, якщо у вашу душу закрався сумнів, набагато краще звернутися до юридичних консультацій.

Маркетинг

Як правило, потенційні клієнти шукають квестмейкеров в Інтернеті, тому оптимізований сайт з доступними квестами, розкладом і цінами – просто must have. Окрім просування сайту, також не забудьте підключити соціальні мережі, контекст, банери на регіональних форумах і міських порталів. Ну, і звичайно, велику роль гратиме сарафанове радіо, розвиток квестів у вашому місті і репутація ваших прямих конкурентів : якщо людині сподобався квест від іншої компанії, то він з великою вірогідністю наступного разу звернеться і до вас.
Що ще може працювати? Флаєри і візитки в місцях масового скупчення потенційних гравців. Активний блог з репортажами про останні заходи. Знижки для постійних клієнтів, проведення безкоштовних ігор в певні дні, конкурси на кращий сценарій. Не бійтеся експериментувати – сама сфера до цього розташовує!

Резюме

Квести в реальності, будь то сюжетні міські квесты або квести-кімнати – бізнес однозначно ненудний та ще і росте стрімкими темпами, особливо в регіонах. На першому етапі можна обійтися з мінімальними інвестиціями: досить сайту, хорошого сценарію і пари чоловік допомоги. Виключення складає лише створення квеста кімнати – тут доведеться витратити кругленьку суму і на приміщення, і на підбір антуражу, і спецефекти, за рахунок яких, проте, зможе виграти і слабкіший сценарій.
З сценарієм у будь-якому випадку доведеться добре повозитися і протестувати його в польових умовах як мінімум з десяток разів. Проте якщо ви звертаєтеся до франшизи, то не лише зможете відкрити свій квест під відомим ім’ям, але і вирішити питання з сюжетами: одні франчайзи пропонують готові сценарії (їх вартість входить в суму пашуалки), інші готові розробити їх безкоштовно, а у третіх завжди можна замовити підтримку або розробку додаткових сюжетних сцен.

 

Читайте також:Пейнтбольний клуб