Стартап

ХОРОШИЙ СТАРТАП І ПОГАНИЙ СТАРТАП: ЯК ВІДРІЗНИТИ?

хороший стартапБудь-який фаундер в процесі створення стартапа упевнений, що його проект найкращий, перспективний і він ніколи не залишиться без уваги інвесторів або венчурних фондів. Але на практиці команда все частіше чує відмови у фінансуванні і поради про зміну або доопрацювання бізнес-моделі. Щоб не потрапляти в такі ситуації, треба навчитися тверезо оцінювати дійсність і не забувати, що на кожен “плюс” стартапа обов’язково знайдеться не менш значний “мінус”, над яким ще працювати і працювати.
Ми розповімо вам про те, як трьома способами відрізнити хороший стартап-проект від поганого.

Спосіб перший. Загальні характеристики

Деякі показники роботи можуть якнайкраще розповісти про стартап і підтвердити або спростувати його перспективність. Так, у проекту, що по-справжньому розвивається, навіть за умови відсутності готового продукту, має бути чітка ідея, бізнес-модель, що пропрацювала, і запущений MVP, а також план розвитку на майбутнє. Стартап, обмежений тільки мріями засновника, не буде цікавий.
Сильна, працездатна команда – це половина успіху стартапа, а іноді – навіть більше. Без команди реалізувати що-небудь украй складно. Та і інвестори з обережністю відносяться до проектів, де фаундер займається усім відразу і, загалом, нічим. Зробити команду конкурентоздатною – завдання засновника. Тут згодяться лідерські якості і кмітливість.
Крім того, керівник повинен прагнути не лише заробити гроші, але і створити особливий продукт або рішення,правильно розставляти пріоритети, мати власну думку і приділяти увагу всім, без виключення, деталям.
Знати конкурентів по іменно – завдання будь-якого, хто поважає себе, а тим більше, початківця стартапа. Якщо ви вважаєте, що конкурентів у вас немає – озирніться, це не так. Вони можуть бути прямими або непрямими, але вони точно є. Якщо стартапери знають, з ким їм доведеться змагатися – це хороший знак, що сигналізує про виконану роботу по вивченню і аналізу поточної ринкової ситуації.
Ще одне питання, на який стартап просто зобов’язаний знати чітку відповідь: “Яку проблему вирішує кінцевий продукт”?. Буває так, що проект здається з усіх боків привабливим, але не несе в собі цінності або вирішення реальної проблеми. Швидше за все, він ризикує залишитися не затребуваним.

Спосіб другий. Сам собі інвестор

Щоб визначити, наскільки проект хороший, можна на деякий час “вимкнути” в собі фаундера або учасника команди, і подивитися на продукт з боку, очима строгого інвестора. На чому б ви концентрували увагу? Для людини, яка хоче вкласти гроші в стартап, важливо,передусім, щоб проект став бізнесом.
Це означає, що в його основі повинні лежати конкретний механізм заробітку, а фахівці, працюючі над проектом,повинні мати хоч би мінімальний рівень фінансової грамотності, що дозволяє відрізнити, наприклад, прибуток від виручки.
Важливим є і вже згадане вище питання ринку. В ідеалі,стартап має бути здатний працювати і масштабуватися як в B2B, так і в B2C сегменті. І, звичайно ж, інвестор звертає увагу на ідею. Наявність інновації або оригінального підходу тільки додасть балів в загальний рейтинг стартапа.

Спосіб третій. Коли хороший проект стає поганим

Нерідкими бувають ситуації, коли, що задовольняє усім параметрам і що підходить під опис перспективного,стартап несподівано здає позиції і погіршує показники. Якже визначити, що проект вибрав не вірний курс? На думку Мартіна Цвиллинга – СЕО американської компанії StartupProfessionals – є декілька ознак назріваючих проблем :
– “перемикання в режим виживання” – очікування команди до запуску проекту і його перші результати, найчастіше,відрізняються в рази і в гіршу сторону. Такий стан справ не може не засмучувати стартаперів. Як наслідок, вони втрачають мотивацію і переходять в “режим виживання”.Допомогти повернути їх в лад може чесна розмова з керівником проекту і обговорення проблем, що накопичилися;
– “поганий вплив інвестора” – інвестор зацікавлений в розвитку проекту, у нього, безумовно, є свої очікування з приводу термінів і сум прибутків. Але, якщо ці очікування роблять істотний вплив на команду стартапа – це поганий дзвіночок. Важливо тримати інвестора в курсі подій і змін,щоб раптова поява негативної ситуації і реакція інвестора на неї не стали великим сюрпризом для усіх сторін;
– “нерозуміння важливості пивота” – будь-яка компанія, під впливом зовнішнього середовища, повинна змінюватися,щоб не поповнити ряди аутсайдерів. Відмова від необхідності змін – це прямий шлях в нікуди;
– “насторожуючі розмови біля офісного кулера” – у будь-якій команді знайдеться людина, якої не влаштовують результати. І він обов’язково намагатиметься донести свої міркування до інших. Не можна допускати розколу в команді, варто перенаправляти подібні обговорення в позитивне русло;
– “відсутність комунікації між колективом і керівництвом” -кращим двигуном паніки є відсутність інформації. Команда стартапа повинна завжди знати, що відбувається “вгорі” і як приймаються рішення, інакше, не сумнівайтеся – все додумається, але вже без вас.

Читайте також : страхування ( Insurance )

1 Comment

  1. Pingback: Куди вкласти гроші | Український бізнес портал

Comments are closed.