Сімейний бізнес

Свій сімейний бізнес – ідеальне рішення франчайзінг.

сімейний бізнесПро те, як почати свій бізнес, ймовірно, замислювалися багато і не один раз. Вже маючи сім’ю і пристойний «багаж років» за плечима, рано чи пізно з’являється природне бажання і прагнення до якоїсь самостійності і незалежності від «великого боса». Такою своєрідною гаванню для відкриття своєї сімейної справи без ризиків і втрат стала особлива форма малого підприємництва – франчайзинг.

Чому саме франшизні пропозиції великих підприємств сьогодні все частіше вибирають сімейні пари для відкриття свого бізнесу?

Справа в першу чергу полягає в СТАБІЛЬНОСТІ даного виду бізнесу. Якщо в більш юному і не обтяженому сім’єю часі людина готова до ризикованих пропозицій, розуміючи, що він ризикує тільки своїм благополуччям, то вже в більш зрілому сімейному стані, людина думає, перш за все, про благополуччя своїх рідних.

Перевірена франшиза в питанні відкриття сімейного бізнесу стала ідеальним рішенням в сучасному світі. Тисячі сімей по всьому світу сьогодні використовують розкручені бренди фірм для розвитку свого бізнесу.

10 правил в побудові сімейного бізнесу

Як би не виглядав ідеалістично образ сімейного бізнесу, при якому здавалося б повинно бути повна взаємодовіра і бездоганне взаєморозуміння, проте «підводних каменів» може виявитися набагато більше, ніж того очікують підприємці.

Але ці камені можна обійти, якщо заздалегідь знати, де вони лежать. Нижче наведені 10 правил, при дотриманні яких можна уникнути ряду проблем, характерних тільки для сімейного бізнесу.

1. Робота для роботи – будинок для родини!

Як правило, основними дійовими особами в п’єсі «Сімейний бізнес» виступають подружжя. І, природно, що весь свій час вони проводять разом. Плавно, не помічаючи того, робота починає «мігрувати» зі стін офісу в стіни квартири, обіднього столу, кімнату подружжя, заповнюючи собою весь особистий сімейне простір і приводячи в кінцевому підсумку до заплутаного «варива». Щоб уникнути цього, з перших же днів визначте межі: про роботу говорити в робочий час, вдома займатися тільки сімейними справами!

2. Регулярні планерки – ключ до взаєморозуміння і вирішення проблем

Основною проблемою в сімейних відносинах і бізнесі – це недомовленість, нерозуміння і різні недомовки між сторонами. Без регулярних зустрічей з питань бізнесу, накопичені проблеми і непорозуміння, навіть не помітивши того, можуть відбитися на сімейній атмосфері бізнесменів. Тому правилом №2 повинні стати регулярні планерки на території підприємства.

3. Розподіл «ролей»

Визначити чітко кордон, хто чим буде займатися – це обов’язкова умова з перших же днів роботи. Інакше дуже скоро Вам доведеться зіткнутися з тим, що називається «нічого не знаю – моя хата з краю». Якщо зі звичайним працівником, Ви можете спокійнісінько розпрощатися і забути про нього вже завтра, то в сімейному бізнесі необхідно пам’ятати, що, пішовши з Вашого бізнесу, людина залишається членом сім’ї, а значить, вантаж невдоволення буде висіти над Вами до тих пір, поки Ви ж самі його не вирішите. Щоб уникнути цього, розставте відразу пріоритети і розподіліть функціональні обов’язки кожного працівника. Зробіть для всіх правилом: на роботі кожен член сім’ї – це працівник!

4. Один за всіх і всі за одного!

У сімейному бізнесі одночасно присутні як свої величезні переваги, так і свої великі недоліки. Переваги полягають у тому, що сім’я – це в першу чергу єдине ціле, в якому кожен член сім’ї є ланкою одного ланцюга. У разі економічної «катастрофи підприємства» у родичів більше варіантів безболісно домовитися про скорочення заробітної плати і подолати інші труднощі.

5. Бізнес є бізнес

Однак при величезних перевагах сімейного бізнесу необхідно також пам’ятати і про його недоліки, які при їх ігноруванні, можуть згодом стати дуже серйозною загрозою всього підприємства. Недоліки ці полягають в занадто великому приділенню уваги сім’ї і недостатньому акценті уваги на бізнесі. Необхідно завжди пам’ятати про межі, «де робляться гроші, а де починається будинок».

6. Не соромтеся нагороджувати!

Не дивлячись на те, що багато психологів і експерти бізнесу радять уникати сімейних уз в роботі, проте з цим можна не погодитися: тисячі фірм просто не вижили б в умовах жорсткої конкуренції і боротьби без того завзяття і енергії, яке притаманне тільки людям родинним між собою.

Тому на своєму підприємстві не потрібно соромитися використовувати систему нагородження і зростання співробітників по кар’єрних сходах. Премії, бонуси, нагороди, підвищення по службі, так само як і покарання, критика повинні бути неупередженими, своєчасними і справедливими. З одного боку у Ваших співробітників буде прагнення рости, а з іншого боку – природний страх бути покараним.

7. Документальне закріплення службових відносин

Обов’язковою умовою сімейного бізнесу повинна стати письмова форма службових обов’язків кожного учасника робочого процесу. Це допоможе уникнути багатьох складнощів, непорозуміння і важких ситуацій в разі їх появи в майбутньому.

8. Хто в домі господар?!

Ще один нюанс, який повинен бути обов’язково обговорений заздалегідь – це головна особа підприємства. Часто члени сім’ї, які мають певну частку в бізнесі, починають вимагати повного звіту перед кожним з них, що, природно, рано чи пізно призводить до ефекту «зіпсованого телефону». Згодом ці непорозуміння переростають в складні корпоративні та сімейні проблеми.

9. Залучення сторонніх фахівців

Не соромтеся, а, скоріше, навіть зробіть обов’язковою умовою роботи свого сімейного бізнесу залучення до співпраці сторонніх фахівців. Навіщо? Як правило, в складній ситуації ми звертаємося за порадою до своїх близьких, проте в ситуації, коли близькі є твоїми партнерами, складно подивитися на проблему з боку. І в даному випадку, стороння людина може надати неоціненні послуги і дати цінні поради, здатні в одну мить вирішити складне питання.

10. Сімейна естафета

Останнє і дуже важливе правило – це розробка довгострокового плану розвитку. Необхідно спочатку визначити, як буде передаватися естафета управління бізнесом наступним поколінням. Крім цього необхідно проговорити письмово фінансову складову співробітників в разі звільнення та розміри компенсації.

Почати свою справу для майбутнього сім’ї можна вже сьогодні!

Маючи міцну сім’ю, відкрити фірму по системі франчайзинг сьогодні, – це значить заручитися міцною підтримкою і надійним досвідченим партнером, який сучасний ринок знає, як свої п’ять пальців.

Франчайзинг – це перевірена, багаторазово виправдана себе схема ведення малого бізнесу, для багатьох тисяч сімей стала початком побудови нового життя і відкриттям нових можливостей. Вдалі франшизні пропозиції вже встигли виправдати себе в часі не один десяток разів, і для багатьох поколінь вперед проклали дорогу до благополуччя і процвітання.

Читайте також: Франшизи

3 Comments

  1. Pingback: Цікаві бізнес-ідеї – прямо зараз | Український бізнес портал

  2. Pingback: 10 питань при влаштуванні на роботу в корпорації | Український бізнес портал

  3. Pingback: Насіння поштою | Український бізнес портал

Залиште свій коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>