Розпочати успішний бізнес у віці – реальність?

1385910593_walton-samБагато венчурні компанії не довіряють підприємцям, вік яких вже не назвеш молодим. Але, покопавшись трохи в історії підприємництва, можна довести, що таке недовіру невиправдано. Чому майже всі венчурні компанії вішають на двері табличку «Вхід тільки молодим»? Їм потрібен справжній прорив, хіт. А найбільш відомі і успішні бізнесмени – Стів Джобс, Сергій Брін, Білл Гейтс, Марк Цукерберг, Ларі Пейдж – починали свою справу, коли їм було трохи більше двадцяти.

Але чи варто ставити на собі хрест, якщо вам вже 30 або навіть 40 років, а ви досі не заснували свою компанію? Звичайно, ні, тільки якщо ви не хочете сидіти в офісі за нудною роботою до кінця вашого життя. Молодість, безсумнівно, має свої переваги. Але спробуємо з’ясувати, чому більш старший вік нічим не поступається молодості, коли мова йде про бізнес і відкриття своїх підприємств.

Існує декілька поширених думок про те, в чому молоді підприємці мають переваги. Однак, з ними можна посперечатися.

1. «В головах молодих підприємців народжуються більш перспективні ідеї».
Ви вважаєте, що Марк Цукерберг і Сергій Брін стали успішними завдяки своїй молодості? Напрошується відповідь «так». Але насправді, вік тут далеко не вирішальний фактор. Осяяння може спіткати кого завгодно, незалежно від віку, а найкращі ідеї народжуються в головах у тих, хто добре знається на ринку і знає, чого хочуть споживачі.

2. «Молоді підприємці не знають, що у них може щось не вийти».
Це, зрозуміло, перевага молодості і недосвідченості. Однак, при цьому молоді бізнесмени не мають життєвого досвіду, який так допомагає більш дорослим підприємцям ясно дивитися в майбутнє.

3. «Молоді підприємці спрямовані до своєї мети».
Згадуються двоє молодих підприємців з Америки. Щоб розпочати свій бізнес, вони орендували цілий будинок і обладнали його так, щоб весь персонал міг там жити, а кілька кімнат були перетворені в офіси. Така атмосфера – прекрасний старт новій справі. Співробітники не просто працювали, вони жили і дихали загальною ідеєю. Молодим людям легше сконцентруватися на чомусь одному, що вони повністю захоплені. Однак, коли з’являються нові обов’язки і турботи, витримати такий спрямований спосіб життя вже стає набагато складніше.

4. «Молоді підприємці більш енергійні та активні».
Одне з найголовніших якостей, що має бути у кожного успішного бізнесмена – це вміння швидко реагувати на мінливі умови і підлаштовуватися під них. Але з тією думкою, що молодим це зробити простіше, можна сперечатися. Наприклад, Робін Чейз була жінкою за 40 і мала трьох дітей перед тим, як заснувати свою першу фірму Zipcar. Перший рік роботи їй дався дуже непросто. Але, враховуючи свій досвід і знання, навіть не дуже вигідні, але вимушені рішення, вона розглядала як крок в перспективне майбутнє.

5. «Молоді підприємці можуть дозволити собі не витрачатися на зайве».
Думка дуже неоднозначне. Насправді, більш низькі або високі витрати ніяк не залежать від вашого віку. Пам’ятайте, що справжнє щастя не може бути пов’язано з матеріальними речами, тому намагайтеся економити на тому, без чого можете обійтися, а віддавайте перевагу найважливішого. Пастки зайвих розтрат очікують нас всюди, і з віком розумієш, як важливо не потрапляти в них.

І на закінчення
Гарланд Сандерс став засновником свого першого ресторану Kentucky Fried Chicken у віці 62 років. Сему Уолтону було 44, коли він відкрив перший магазин Wal-Mart. Компанія Gap була заснована 41-річним Дональдом Фішером.

Що їх всіх об’єднує, крім їх немолодого віку, як це те, що вони досить довго працювали кожен у своїй сфері, накопичуючи знання та досвід. І після багатьох років наполегливої роботи змогли створити свій успішний стабільний бізнес.

Вивчаючи їх історії, усвідомлюєш, що почати свою першу справу можна в будь-якому віці. Головне – це розуміти, що ти робиш, для кого і з якою метою.

2 Comments

  1. Pingback: Бізнес в Японіі | Український бізнес портал

  2. Pingback: Цікавий винахід – рибки-роботи | Український бізнес портал

Comments are closed.