Пошук бізнес – ідеї

оценка бизнес идеи.2jpgЯк шукати і оцінювати бізнес-ідеї

Більшість початкуючих підприємців одержимі пошуком свіжої і оригінальної, креативної ідеї для бізнесу. А багато людей, працюючих “на дядька” іноді мріють про свою справу, але нічого не роблять тільки тому, що невважають себе здатним придумати план створення своєї фірми, яка буде приносити прибуток.
Більшість людей,далеких від підприємництва, свято вірять, що чесний прибутковий бізнес може бути побудований тільки на класній думці, до якої ніхто більше не додумався.Насправді це, звичайно ж, не так.

Чому креативна ідея для бізнесу – не головне

Все дуже просто. Ось тільки декілька аргументів:
Щодня у світі створюються цілком звичайні, але прибуткові підприємства. Люди засновують рекламні агентства,відкривають магазини і автозаправки, отримуючи заслужені прибутки ані трохи не гірше запеклих стартаперів.
Нове завжди важко пробиває собі шлях. Узяти кредит або притягнути інвестиції під традиційну компанію на початкових етапах значно простіше, ніж на проект,створений поособливому креативними.
Інвестори, тобто люди з великими тугими гаманцями,практично ніколи не дають грошей під план або презентацію. Вони дають їх передусім конкретним людям -енергійним, компетентним, таким, що горять ентузіазмом реалізувати свій проект.
Дуже часто “вистрілює” не перший start – up (заснований авторами концепції), а другий (заснований професіоналами, які побачили в справі, що провалилася,здорове зерно).

оценка бизнес идеи.1jpg
Способи пошуку ідей.

Можна використати багато методів “вигадування з голови”. Наприклад:
У повсякденному житті постійно задаємося питанням, яка наша потреба не задовольняється, за який товар або послугу ми б самі заплатили із задоволенням. Життєва незручність може стати відправною точкою для бізнес-плану. Грубо кажучи : постояли дві години в черзі в держустанові – оглядаючись, чи є тут автомат з кавою і чи не варто його тут поставити?
Аналізуємо успішні проекти на предмет слабких місць і недоробок – може, у них можна відтягнути частину ринку за рахунок закриття цих “дір”?
Використовуємо інші ігрові прийоми. Наприклад, можна у вигляді регулярного тренування ставити собі завдання, як можна заробити на щось нове, що приходить в наш ежиття. Купили новий гаджет – ага, ось люди щось продають. Чи не можна втиснутися в цю нішу з аксесуарами, незвичайними фішками, додатками?Завели знайомство з новою цікавою людиною -прикинути, які у нього потреби і бажання.Власне, в подібному процесі немає нічого незвичайного, але нові речі завжди сприймаються яскраво і шанс упіймати щось стоїть у себе в думках більше.

Можливо Вам буде цікаво: Чи варто звільнятися з роботи для відкриття бізнесу
Класика 
Визначаємо свої схильності і навички, шукаємо,чи немає можливості їх застосувати з користю для кишені.Про це пишуть в усіх книгах про початок своєї справи і це абсолютно логічно. Якщо ми можемо робити щось якісніше або швидше за інших – ця конкурентна перевага!
Другий підхід
Знайти готову ідею і реалізувати її (можливо, з поліпшеннями, адаптаціями до місцевих умові так далі).
Наприклад:
(особливо актуально для Интернет-стартапов) Дивимося,що нового і успішного з’явилося за кордоном. Потім реалізуємо це у себе в країні. Так з’явилися десятки знаменитих вітчизняних сайтів.
Просто йдемо в який-небудь банк ідей і вибираємо собі за смаком.
Йдемо по вулиці і дивимося на всі боки. Малий (і не дуже)бізнес оточує нас з усіх боків.
Підписуємося на новині економіки і стежимо за тенденціями. Можливо, скоро настане бум в якійсь області? Чи навпаки, занепад? Чи щось ще серйозне станеться? Згадаємо кризу 2008 року. Хтось втратив все, а хтось швидко зорієнтувався в ситуації і використав кризові настрої для того, щоб збільшити кількість клієнтів або відкрити фірму, що робить консультаційні послуги або продає “рятувальні набори” (аптечка, сухий пайок, набір інструкцій по виживанню) на випадок краху країни.
Легко бачити, що методів підбору концепції для бізнес-плану більш ніж достатньо. Будь-яка людина, хоч пару тижнів що інтенсивно роздумує в цьому напрямі, простоне знатиме, куди їх подіти. Ось тут-то і починається найцікавіше.
Що робити далі?
А тепер з усією цією купою думок і планів треба попрацювати. Заголовок статті обіцяє навчити, як шукати кращу бізнес-ідею. Зрозуміло, вона не буде самою кращою у світі. Вона просто найбільше підходитиме вам,вашим можливостям, талантам, інтересам і особливостям середовища, в якому ви збираєтеся її реалізовувати.
Яскрава лампочка серед потьми.
Тому другий етап роботи над майбутнім бізнес-планом -це ретельна оцінка і відсівання невдалих проектів. Ось над чим варто замислитися:
Чи буде попит? Наскільки велика цільова аудиторія – ті,хто кінець кінцем принесе мені гроші?
Наскільки мені цікаво цим займатися? Наскільки цей проект підходить до моїх здібностей?
Що може мені завадити?
Чи є схожі приклади? Вони успішні?
Як мій план узгоджується з передбачуваними змінами у світі і в моєму регіоні? Чи вписується він в тренд або йде проти течії?
Якщо відповіді позитивні (так, попит буде; так, мені це підходить; так, я можу впоратися з перешкодами) – можна починати опрацьовувати детальніший проект.
Доречно зауважте, цей етап значно складніший за просте вигадування. Нас підстерігають тут різноманітні підступні пастки.
Перед усім, дуже складно буває відмовитися від власної думки, яка здається прекрасною. Гордість за себе, що придумав відмінну штуку, може затьмарювати реальні недоліки і достоїнства.
Також, зрозуміло, початкуючому (та і не тільки початкуючому) підприємцеві не так-то просто передбачити хоч би частину неминуче виникаючих проблем. Тут можна порадити звернутися до того, хто вже має досвід створення своєї справи. Немає сенсу боятися, що ідею вкрадуть. Повторю ще раз: вона нічого не коштує. А у зайнятої і успішної людини вистачає власних справ ідумок.

Читайте також: Як правильно підібрати працівників для свого бізнесу

2 Comments

  1. Pingback: Відкриття організації по захисту прав споживача | Український бізнес портал

  2. Pingback: Старт у бізнесі | Український бізнес портал

Comments are closed.