Хімчистка – високоприбутковий бізнес

Як  побудувати високоприбутковий бізнес   хімчистки

хымчНижче ми розглянемо бізнес хімчистки, який навіть у непростих сучасних умовах економіки залишається досить перспективним. Навіть у найгірші часи рентабельність цього бізнесу не опускається нижче 10-15%, а зазвичай вона тримається на рівні 40%.

Безумовно, нюансів у цьому бізнесі вистачає. Це і жорсткі вимоги до приміщення хімчистки, і до особливості підбору гарного постачальника якісного обладнання для хімчисток і пралень, і до організація дійсно ефективної реклами.

Залежно від масштабів бізнесу витрати на відкриття хімчистки можуть бути різними. Хімчистка «повного циклу» може окупитися за 1,5-2 роки, з урахуванням того, що вкласти в бізнес доведеться не менше 150 тис.доларів.

Починаємо з планування

Перед тим, як створювати бізнес, пов’язаний з чищенням одягу, треба зрозуміти три речі:

  • які вкладення ви готові вчинити;
  • хочете ви працювати самостійно або під чиїмось керівництвом, в команді;
  • створюєте ви основною для себе бізнес або додатковий.

Треба зрозуміти, чи плануєте ви франшизу або самостійне підприємство, чи мають намір розширювати справу. Якщо працювати самостійно, можна необмежено розширювати свій бізнес на власний розсуд. Міні-цех з одним-двома прийомними пунктами може вирости у велике підприємство хімчистки з десятками приймальних пунктів.

Розкрутивши власний бренд, можна і свою франшизу продавати. Покупець франшизи таких перспектив не має – він працює «на дядю», зате менше ризикує, та й витрати несе менші.

Переваги франчайзингу – можливість навіть непідготовленому новачкові організувати серйозний бізнес. Всі турботи по початку нової справи, навчання керівників і персоналу, вибору приміщення та налагодження нового обладнання бере на себе франшизодавець. Саме за це йому дістаються відсотки як на етапі старту бізнесу, так і в ході подальшого його курирування. Не виникає жодних проблем з оформленням документів, запуском устаткування і з розкруткою нового підприємства.

Адже його власник стає маленькою часткою великого оператора, якому і документи оформити нескладно, і рекламу він забезпечить, просто включивши нову точку в рекламні акції.

Якщо не шукати легкі шляхи, можна відкрити свою міні-хімчистку і формувати мережу приймальних пунктів самостійно. Тут найважливіше – отримати на організацію міні-цеху всі дозволи. Для цього можна самому подорожувати по чиновницьких інстанціях, а можна покласти це завдання на юридичну форму, яка все оформить швидко, але потребують оплати своїх послуг.

Далі треба придумати назву, визначитися, яке обладнання вам необхідно, скільки грошей зажадає монтаж його і обслуговування, які хімічні реактиви вам знадобляться.

Якщо професійної підготовки у вас немає, доведеться розбиратися в матеріальній частині. Є інтернет-сайти і спеціалізовані журнали, в яких багато інформації про технології, що використовуються в сучасній хімічній чистці. Ліцензування такого підприємства не потрібно, але отримати від держслужб дозвіл доведеться. Економлячи час, можна, готуючи бізнес-план, паралельно направити листи в Госпожнадзор і Держсанепіднагляду. Якщо грошей у вас достатньо, всі ці клопоти можна передоручити юридичній фірмі. Встигнете ще поспілкуватися з чиновниками – хімчистки вони перевіряють регулярно. Складання бізнес-плану теж можна доручити фахівцеві.

Вибір приміщення для хімчистки

хымч.2jpgПошук приміщення – найперша задача, яку необхідно вирішити при відкритті хімчистки. При цьому звертати увагу тільки не ціну не вийде: існує ряд обмежень, згідно яких хімчистка не може перебувати:

  • у житлових будинках;
  • в кафе і ресторанах;
  • в продовольчих магазинах;
  • вище першого поверху, оскільки хімічні речовини, що застосовуються при чищенні, важче, ніж повітря, і прагнуть опускатися вниз.

До пункту прийому виробництво прив’язувати не слід (такий пункт як раз-таки зручно розміщувати в торгових центрах і в житлових будинках на першому поверсі). Важливо тільки, щоб від пункту прийому до цеху можна було легко доїхати машиною. Площа для середньої хімчистки достатня 100 кв. метрів, а висота приміщення – не менше 3 метрів. Можна розмістити хімчистку в першому, підвальному або цокольному поверсі громадської будівлі або в будівлі, розташованій окремо.

У підвалі і цоколі житлового будинку хімчистку розміщувати не можна – це забороняють нормативи СЕС. Поруч з продовольчими магазинами і підприємствами громадського харчування очищуючий цех теж відкривати не можна. Оформлення всіляких дозволів потребують турбот і уваги.

У приміщенні хімчистки формуються наступні виробничі ділянки:

  • ділянку приймання речей, де проводиться оформлення замовлень;
  • ділянку сортування, де речі перебирають за видами забруднень, типу і кольору тканини, тут же проводиться попереднє виведення плям (ділянка розташована у виробничому загальному приміщенні);
  • власне чистка в спеціальній машині згрупованих по партіях речовин;
  • ділянку остаточної обробки, де речі гладять, отпаривают, упаковують – це теж частина виробничого приміщення.

Важливо, щоб приміщення хімчистки безперебійно забезпечувалося водою і електроенергією, мало якісні стоки і хороші системи вентиляції та опалення. При цьому не таку вже маленьку (більше 100 кв. Метрів) площа бажано знайти в густонаселеному районі і при цьому поряд не повинно бути конкурентів. Ясно, чому пошук приміщення – найважливіше завдання.

Втім, якщо мова йде про хімчистці великої потужності, з цим завданням можна впоратися легко. Можна під саму хімчистку знайти промислову будову на околиці, що істотно зменшить витрати на оренду, а пункти прийому відкрити в густонаселених районах. При цьому відразу зростає оборот, і стає можливим доступ в ті місця, куди не можуть дотягнутися конкуренти, що суміщають пункт прийому з виробництвом. Практика говорить, що саме такі мережі більш життєздатні. Втім, цей шлях має свої складності.

Перш за все, необхідно орендувати багато приміщень для приймальних пунктів, а це істотні витрати, та й персоналу, який в цих пунктах буде працювати, теж доведеться платити зарплату. Крім того, одяг, який приймальний пункт зібрав, потрібно перевезти в цех, що призводить до появи додаткових транспортних витрат. Все це може бути виправдано тільки при істотному збільшенні обороту. Щоб приміщення відповідало правилам пожежної безпеки, вона повинна мати два виходи на випадок евакуації.

Вибір обладнання

Після підбору приміщення можна оформляти всі необхідні документи і купувати обладнання для хімчистки та прання. Це може бути плямовивідні машина або стіл, машина хімічної чистки на основі перхлоретілена, пароповітряні прасувальні манекени для брюк і верхнього одягу, парогенератор, компресор, пристрої для пакування одягу та її зберігання.

Обладнання, необхідне для міні-хімчистки, обійдеться приблизно в 100 тис.дол. З них близько 45% всієї вартості становить ціна самої машини, тому від того, яку машину для хімчистки ви виберете, залежатиме і вартість всього обладнання. На встановлення та налагодження придбаної техніці буде потрібно від 5 до 10 відсотків її вартості, при цьому економити на монтажі не варто, якщо ви самі не займалися цією справою раніше. Важливо вибрати хорошого постачальника обладнання. Існують недобросовісні організації, які, поставляючи аналогічне обладнання, пропонують у своїй рекламі комплекти міні-хімчисток за ціною 3 мільйони рублів. Зв’язавшись з таким постачальником, ви ризикуєте отримати неповноцінний комплект.

Вибрати постачальника іноді більш важливо, ніж виробника обладнання. В результаті глобалізації техніка відомих світових виробників не надто відрізняється по функціональності і якості. Хороший постачальник стане надовго вашим надійним партнером. Саме з його допомогою ви будете добувати витратні матеріали та комплектуючі, у нього ви будете отримувати консультації з техніки і технології. Але одна хімчистка без такої підтримки працювати не зможе.

Для міні-хімчистки потрібно наступний склад обладнання:

  • машина для сухої хімчистки з номінальним завантаженням 15-17 кг, двома самоочисними баками, самоочисним фільтром з нейлону і барабаном об’ємом 241 літр;
  • пневматичний парової манекен для верхнього одягу з пневматичною розтяжкою рукавів і трьома режимами цифрової панелі управління;
  • пневматичний парової манекен для брюк з пневматичною розтяжкою штанин і цифровою панеллю управління;
  • прасувальний стіл з освітленої робочою поверхнею, що нагрівається електрично, опціями наддуву, вакууму, пропарювання, з поворотним нагрівається рукавом і електропаровой праскою з підвісом;
  • прасувальний універсальний прес для брюк;
  • стіл, призначений для виведення плям;
  • настінна пакувальна машина;
  • вішала – 4 шт .;
  • 4 візки для брудної білизни;
    парогенератор потужністю 30 кВт.

Крім цього, потрібно хімія, вішалки, щітки, ярлики, плівки та інше. Ремонт приміщення теж зробити доведеться – тут вимоги цілком конкретні – аж до використання плитки на підлогу і фарби на стіни.

Виробничі потужності краще купувати економічні. Велике завантаження машин в умовах недостатньо розвиненого ринку побутових послуг не доцільна. Краще зупинитися на економічних установках, здатних обробляти на годину до 15 кг. Восьмигодинний робочий кошторис дасть можливість обробити до 120 кг. Але можна працювати і в дві зміни. Втім, подібна завантаження для периферійних міст виглядає фантастично – тільки восени, в максимальний сезон хімчисток, наближається до реальності.

Персонал хімчистки

Щоб працював один цех з однією точкою прийому, буде потрібно 5-7 чоловік – дві прасувальниці, технолог, бухгалтер, двоє цехових робітників і водій. Втім, бухгалтера можна не наймати і віддати відповідну діяльність на аутсорсинг. Технолог потрібно досвідчений, такого знайти не просто: фахівців небагато, і зарплати невисокі. Найкраще, щоб всі співробітники вже мали досвід роботи. Технолог спочатку може займатися і прийомом замовлень. Це дозволить заощадити на навчанні для персоналу і забезпечити якісну роботу: повертати гроші клієнтам за псування речей не доведеться.

Взаємовідносини з незадоволеними клієнтами – це проблема постійна. Щоб від неї захиститися, треба при прийомі одягу уважно заповнювати квитанцію і попереджати клієнта, чим він ризикує. Це тим більше важливо у випадках відсутності на конкретної речі ярлика з символами, обумовлюють особливості догляду. На такому ярличку можуть бути рекомендації або заборона операцій прання та чистки, прасування і сушки. Якщо такої інформації немає, краще виріб взагалі не брати в чистку. Якщо ж розкидатися замовленнями ви собі дозволити не можете, треба від клієнта вимагати відмітки в квитанції про те, що його повідомили про можливі ризики, і що він не має до хімчистці ніяких претензій.

Просування бізнесу

Хімчистка – це установа «супутнє», начебто аптеки або булочної. Такі установи складають для людини частину її повсякденному житті, стало бути, ваші потенційні клієнти – мешканці розташованих поблизу будинків. Можна домогтися посилення ефекту присутності, роздаючи біля входу в торговий центр або на зупинці транспорту рекламні листівки-флаєри. У регіонах досить добре працює реклама, що розміщується на місцевому телебаченні. Можна використовувати систему знижок, ввівши карти постійних клієнтів – практично всі великі мережі хімчисток такий маркетинговий хід використовують.

Вітаються різноманітні неординарні рішення. Наприклад, одна з великих московських мереж хімчисток влаштувала власне шоу «За склом». Стіни, огороджують цех, в якому відбувається чистка одягу, зробили прозорими, і всі бажаючі змогли поспостерігати за роботою значного обладнання, за діями технологів, побачити конвеєри з одягом.

Перспективним напрямком може виявитися прийом замовлень через Інтернет або по телефону. Елітні дорогі хімчистки, що займаються дорогим і складним текстилем, часто практикують роботу з доставкою. Такі хімчистки клієнти обирають не тому, що вони знаходяться близько до будинку, а по набору наданих послуг. І при цьому отримують додатковий бонус – доставку на будинок свого замовлення.

Необхідні витрати

Буде потрібно витратитися на оренду приміщення або на його придбання, на виконання ремонтно-будівельних робіт, придбання обладнання, монтажні та пуско-налагоджувальні роботи, а також на навчання персоналу. Крім того, будуть потрібні поточні витрати на електроенергію, водопостачання – холодне і гаряче, опалення і вентиляцію, а також на витратні матеріали і на заробітну плату працівників.

Зарплата разом з відрахуваннями на неї за один місяць становитимуть:
один технолог – 250 – 400 доларів;
дві прасувальниці – 150 – 180 доларів;
двоє робітників – 140 – 180 доларів;
один бухгалтер – 230 – 300 доларів;
один водій – 250 – 280 доларів.
Разові витрати на відкриття самостійної міні-хімчистки складають:
розробка на професійному рівні бізнес-плану – від 130-1300доларів
придбання комплекту обладнання – від 52тис.долдо 90тис.дол;
налагодження устаткування, що становить 5-10% вартості – 2600 – 9100 тис дол
оформлення всієї необхідної для відкриття хімчистки документації – від2600 до 6500ти.дол;
на витратні матеріали потрібно 3900тис.дол;
вартість облаштування пожежної сигналізації – до 2000тис.дол.
Буде потрібно ще і косметичний ремонт приміщення. Можна його не купувати, а взяти під 20-30% річних у лізинг. Висока ставка може бути скомпенсирована бонусом в оподаткуванні – закон припускає, що амортизація обладнання, яке знаходиться в лізингу, скорочується, в результаті чого оподатковуваний база скорочується.

Можливі заробітки

У великих містах в регіонах всі цифри прибутку і витрат виявляться нижче на 20-40 відсотків. До цих даних можна додати 15-20% непередбачених витрат (за другий і далі роки видатки складуть близько 63500 доларів), і картина вийде більш-менш об’єктивною.

Розкручена хімчистка обробляє в день близько 160 кг білизни. При ціні 4,6 долара за кілограм дохід вийде: 160 кг х 30 днів х 12 місяців – 4,6 долара = 265 тисяч доларів на рік.

Читайте також:Бізнес ідея :відкреття сауни

Залиште свій коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>