Франшиза SUBWAY

Ведучи нещодавно мову про франшизи, що таке франшиза детальніше тут, розглядаючи питання покупки франшизи МакДоналдса, варто звернути увагу на інші транснаціональні мережі фастфудів, сьогодні розглянемо франшизу від SUBWAY. Цікаво, сьогодні франшиза фастфудів значно зменшила свою актуальність в США, але залишається однією з найбільш перспективних і широко використовуваних ідей американського малого бізнесу в Україні.

Subway_sandvi4

Що таке SUBWAY

SUBWAY – одна з найбільших транснаціональних компаній швидкого харчування у світі, найбільший світовий фастфуд, до речі, в Україні дуже добре знають саме МакДоналдс, але SUBWAY набагато більше. SUBWAY досить вже давно обігнав МакДоналдс і впевнено лідирує за кількістю ресторанів і обігу. Одночасно необхідно відзначити ряд моментів лідерства SUBWAY, яка викликана не тільки суб’єктивними факторами (говоримо про бажання чи не бажання відкривати нові точки, як приклад, МакДональд франшизи в Україні не продає), але й об’єктивними, таким як:

По-перше. Вартість франшизи SUBWAY на порядок менше, ніж аналогічні пропозиції інших мереж фастфуду, скільки коштує франшиза SUBWAY поговоримо далі;

По-друге. Приміщення, обладнання та інші витрати, на відкриття торгової точки по франшизі SUBWAY також значно скромніше. Висновок вартість франшизи невелика, і стартового капіталу потрібно менше, про інші моменти у питанні, скільки коштує франшиза будемо говорити нижче;

По-третє. Додатковим позитивним моментом франшизи SUBWAY служить дозвіл відкривати міні точки, маємо на увазі чисті намети продажу сандвічів, вартість франшизи, вірніше початкового збору додатково зменшується, аналогічна ситуація відбувається якщо Ви купуєте франшизу на кілька торгових точок.

Четвертим плюсом для торгових точок на території України є добро на продаж пива. Інші мережі фастфудів собі такого не дозволяють.

В цілому франшиза SUBWAY має цілий ряд переваг, правда не все безхмарно, як може показатися. Давайте розберемося, що таке франшиза SUBWAY, сама компанія, продукція фасфуда (правильний вибір продуктів для торгівлі).
Основним продуктом компанії є сендвіч, фішка ресторану полягає в приготуванні сендвічу прямо при клієнтах, на вибір пропонують кілька видів хліба з різними наповненнями. Хліб печуть у ресторані і додавши вибрані інгредієнти (шинка, курка і так далі) плюс овочі, сир або соус, подають клієнту. Якщо чесно подібні процеси можна побачити часто, але звичайно є й відмінності, перше – ім’я самої компанії, друге випічка самого хліба за оригінальними рецептами.
Основний мінус даних ресторанів обмежене меню, що складаються з сэндвичей плюс пиво, безалкоголка, кава іноді піца, чіпси. Приміром, картоплю фрі не продають, як і роли і багато іншого асоціюються з фастуфудом, як бачимо, маючи достатньо стерпну вартість франшизи, бізнес обмежений асортиментом, дана франшиза може бути оцінена двояко. Франшиза SUBWAY це швидше кіоск продажу сендвічів (зі столиками), ніж повноцінний ресторан швидкого харчування.

Сабвей-кафеА тепер давайте поговоримо про вартість самої франшизи:

перше початковий внесок покупки франшизи SUBWAY складе 12 тисяч доларів, за кожний наступний ресторан Ви будете платити всього 9 тисяч доларів. А ось за окрему торгівельну точку  не більше 50% від початкового внеску (правда цифра може бути менше).
друге, адже Ви не думали, що відповідь на питання, скільки коштує франшиза буде таким простим? Франшиза купується на 20 років з правом пролонгації, додатково Ви повинні віддавати компанії 8% Вашої виручки. Не варто дивуватися такі роялті загальна практика всіх фастфудів, головне чітко розуміти, віддається не відсоток з прибутку, а відсоток від виручки.
третє, не дивлячись на певного роду демократичність за первісною вартістю франшизи, представники компанії говорять про капіталовкладення в сумі 100-150 тисяч доларів в ресторан. Це покупка устаткування для бізнесу, ремонт і так далі. Справедливості заради можу сказати, що в МакДональдсі відкриття одного ресторану оцінюють мінімум в 1 млн. доларів, це без вартості самої франшизи. Цікаво, що саме відкриття фастуфудів є найбільш перспективною і затребуваною ідеєю американського бізнесу за останні 50 років.
Розібравшись трохи з вартістю покупки франшизи, хотілося відзначити один цікавий факт пов’язаний з розвитком мережі саме в Україні, який можна розцінювати як плюс, так і мінус.
Нейтральні аспекти франшиза SUBWAY:
По-першев Україні дуже погано розвинена логістика постачання мережі, на практиці означає закупівлю всіх інгредієнтів самостійно. З одного боку добре, можна купити дешевше, ніж пропонує мережа, з іншого боку потрібно самостійно стежити за якістю. А ще це означає, що в різних ресторанах можна «нарватися» на різні смакові якості сендвічів, десь смачно, а десь відверто схалтурили і поклали не якісні складові. Висновок існують певного роду репутаційні ризики.
По-другев Україні практично відсутній контроль за якістю в ресторанах що відкриваються по франшизі, як результат обслуговування може бути теж різними.
По-третє – дуже слабка рекламна компанія від материнської компанії, де-факто мережа практично не просувається, на відміну від МакДональдса.
По – четверте – існування «особливих» мереж SUBWAY в Україні, говоримо про банальні торгові кіоски під відомим брендом. У них випікання хліба для сендвіча відбувається за межами приміщення, а в кіоск вироби просто приносять готовими.

Дивіться також: Як відкрити ресторан по франшизі.

3 Comments

  1. Pingback: Франшиза «KFC» | Український бізнес портал

  2. Pingback: Франшиза суші-бар | Український бізнес портал

  3. Pingback: Франшиза “Zara” | Український бізнес портал

Comments are closed.