Фінансовий план для бізнесу.

Фінансове планування – це план отримання прибутку, що грунтується на аналізі витрат і доходів. Таке максимально спрощене пояснення містить саму суть. Мета будь-якого бізнесу – прибуток. Її ми і відбиваємо в плані і в якості основного завдання. Прибуток – це доходи мінус витрати. Отже, необхідно проаналізувати шляхи витрачання засобів і знайти способи збільшення доходів.

Структура фінансового планування

фынансове планування
Будь-який фінансовий план складається з двох розділів: витрати і доходи. Конкретні статті витрат і доходів залежать від об’ємів бізнесу і специфіки діяльності.
Аналіз витрат
.Витрати будь-якого підприємства бувають

  • разовими
  • постійними.

Разові витрати – це купівля устаткування, приміщень,техніки, автомобілів, касових апаратів і тому подібне. Тобто це вклад в активи фірми.
Постійні витрати – це податки, орендні і комунальні платежі, зарплата співробітникам, закупівля сировини і матеріалів, реклама і тому подібне
Усі витрати також діляться на:

  • обов’язкові
  • необов’язкові.

Обов’язкові платежі – те, без чого не може існувати компанія. Без них нікуди. Фірма по перевезенню вантажів не працюватиме без автомобілів. Програмістові потрібний хороший комп’ютер. Магазину – профільний товар.
У категорію обов’язкових витрат включаються також податки, комунальні платежі, оренда і тому подібне
Необов’язкові платежі потрібні для активізації бізнесу. Вони здійснюються тоді, коли є вільні кошти.
Доходи
Планування доходів.Це план продажів товарів, робіт і послуг. Фінансове планування фірми, що тільки створюється, має на увазі включення підрозділу”стартовий капітал”.

Джерела стартового капіталу

Де узяти гроші на початковому етапі?

  • Власні заощадження. Їх може виявитися недостатньо. Або доведеться продати деяке майно. Зате є повна свобода дій і відповідальність тільки перед собою.
  • Позичити у близьких. Великий ризик зіпсувати стосунки з рідними у разі невдачі. Але не доведеться платити відсотки і можна обумовлювати будь-які терміни повернення боргу.
  • Знайти партнерів. З їх допомогою з’явиться потрібна сума стартового капіталу. Хоча партнерські стосунки мають на увазі обмеження свободи дій. Будь-яке рішення доведеться приймати спільно.
  • Банківський кредит. Можливо отримати необхідні гроші.Але фінансові установи кредитують початкуючих підприємців неохоче. Та і переплати по позиках виходять значні.
  • Державні програми. Держава підтримує малий бізнес і може дати певну суму на початок. Без відсотків і безоплатно. Але для отримання таких субсидій треба дотриматися ряду умов (стояти на обліку в центрі зайнятості, реєструватися в якості ПП уперше і так далі).

Інвестиції.

Нфынансове планування2еобхідна сума, звичайно, буде. Але інвестори вкладають гроші тільки в перспективні і нові напрями.
Гроші майбутніх покупців. Відмінне джерело стартового капіталу, в який вже закладається майбутній прибуток.Клієнти замовляють товар і дають гроші. Підприємець, у свою чергу, купує замовлений продукт у оптовиків. Але такий спосіб підходить не для кожного бізнесу.
Підрахунок обов’язкових витрат при створенні фірми допомагає визначитися з необхідною сумою стартового капіталу. І вже від цієї суми можна далі ,щось робити, планувати те або інше джерело.

Продажі

Ключовий момент будь-якого бізнесу. Без реалізації товарів і послуг не буде прибутку. В ході фінансового планування треба провести маркетингове дослідження:

  • хто буде клієнтом фірми
  • які його потреби
  • який товар або послуга якнайповніше задовольнить ці потреби.

Будь-яка підприємницька діяльність розпочинається з продажів!

  1. Знаходимо нішу, де великий потік потенційних клієнтів.
  2. Створюємо унікальну торгову пропозицію.
  3. Настроюємо ефективний процес продажів.

Унікальна торгова пропозиція відрізняє конкретну фірму від конкурентів і цінно для клієнта:

  • послуга цікава
  • продукт вирішує проблеми потенційних покупців
  • сервіс і емоційне забарвлення пропозиції – на високому рівні
  • для залучення клієнтського потоку застосовуватимуться знижки, акції, дисконтні карти і тому подібне

У фінансовому плануванні підприємець закладає витрати на формування унікальної торгової пропозиції. Ці витрати можна вважати обов’язковими. Без покупця не буде продажів. А без продажів не буде прибутку.

Які ще витрати знадобляться для збільшення продажів?

Витрати на впровадження нових “фішек”, тестування продукту, рекламу, навчання персоналу. Усе це піде на благо. І такі витрати швидко окупаються.
Найцінніший актив будь-якого підприємства – клієнти. Їх треба шукати, а потім утримувати.
Фінансовий план складається на 3-4 роки. Перший рік існування фірми розписується щомісячний. На кожен місяць – заходи, що дозволяють добитися мети. Детальний аналіз витрат і джерел доходу допоможе вчасно розглянути потенціал бізнесу, його слабкі місця.

Читайте також:

1 Comment

  1. Pingback: Як знайти вільну нішу для відкриття бізнесу | Український бізнес портал

Comments are closed.