Бізнес на проведенні тренінгів

Сучасний бізнес – проведення тренінгів

тренынгыПри організації власного бізнесу такого роду можна піти двома шляхами. Перший полягає у відкритті власного тренінгового центру. Для цього досить організувати невелике агентство, що виступає посередником між тренерами-фрилансерами, а також клієнтами. Можна також створити професійну компанію, співробітники якої і проводитимуть навчання. Другий шлях – відкриття середньої або великої компанії.

Плюси і мінуси власного тренінгового центру

Основна перевага – це ведення діяльності без яких-небудь додаткових витрат (йдеться про зарплату тренерам). Так, основні статті витрат включають: реєстрацію ПП, оренду приміщення, розміщення реклами, а також оплату роботи менеджерів, які здійснюють продаж послуг агентства.
Агентство спеціалізується лише на організаторській діяльності, що полягає в продажі тренінгів на всілякі тематики корпоративним клієнтам. Крім того, структура подібного формату займається пошуком тренерів-фрилансерів, які і проводитимуть зайняття, стягуючи свій відсоток за надання послуг. І тут важливо, щоб задіяні тренери працювали у відповідних областях (це може бути управління, продаж, маркетинг і ін.).
Серед переваг тренингового центру можна відмітити наступні:

  • відсутність спеціальної освіти;
  • відсутність переконливого досвіду роботи в області проведення тренінгів;
  • різноманітний вибір послуг (це можуть бути безпосередньо тренінги, навчання або індивідуальне консультування з різних питань), що надаються.

Але і недоліків у бізнесу пов’язаного з продажем інтелектуальних послуг немало.

По-перше, такі агентства в основному не в змозі запропонувати великий вибір авторських програм, внаслідок чого у них відсутня так звана “конкурентна перевага”.

По-друге, клієнтам (особливо дрібним і середнім фірмам з обмеженим бюджетом) набагато вигідніше звернутися відразу до тренера, минувши тим самим посередника.

По-третє, агентство не гарантує високу якість послуг (на відміну від професійних фрилансерів, що відмінно зарекомендували себе), що надаються. У результаті може постраждати репутація агентства, яке відповідає за роботу тренера, що виступає від його імені.

Плюси і мінуси середніх і великих компаній

тренынгы2Основна перевага середніх і великих компаній – це наявність штату власних висококваліфікованих фахівців, розробляючих і таких, що проводять тренінги. Важливий і той факт, що такі компанії функціонують в певних сегментах (йдеться про бізнес-тренінги, консалтинг, а також тренінги особового розвитку).
Головний недолік – ця наявність стартового капіталу у розмірі 6000-7000 у.о. Сюди входять:
зарплата тренерів – від 750 у.о. в місяць;
оренда офісу – за 100 кв.м.;
купівля устаткування (комп’ютерів, проекторів, відеокамер, принтерів і копіювальних апаратів);
купівля витратних матеріалів.
Важливо, щоб керівник такої компанії був компетентний в специфіці цього бізнесу, міг реально оцінювати попит на ринку, грамотно визначати рівень професіоналізму своїх тренерів.
Нарешті, важливо впроваджувати авторські методики навчання, адже без і оригінальних програм у нових гравців майже немає шансів розвинути свій бізнес в так затребуваному і популярному сегменті ринку. А, як відомо, велика частина тренерів працюють, грунтуючись на вже готових тренінгах (у кращому разі, вони їх дещо видозмінюють). А ось оригінальні авторські методики у нас належать до категорії дефіцитного товару. Можна, звичайно, придбати програми на заході, але це занадто дорого навіть для досить великих компаній.

Придбання готової оригінальної методики

Але існує третій варіант, що об’єднує усі переваги двох попередніх шляхів розвитку тренингового бізнесу (до того ж цей варіант майже не має недоліків). Це купівля готової авторської методики, укомплектованої усіма необхідними матеріалами. Цей варіант дасть можливість зайняти хоч і вузьку, але власну нішу на цьому ринку.
Вибираючи методику, бажано віддати перевагу таким програмам, які можна використати не лише в якості авторських тренінгів, а і як доповнення до готових програм.
Можна скористатися інноваційним форматом ведення такого бізнесу, а саме реалізовувати стимульні матеріали, але при цьому необхідно навчити корпоративних і приватних клієнтів працювати з ними.

Як рекламувати тренінги

З метою рекламування послуг, що надаються, і для демонстрації нових тренінгів рекомендується запропонувати великим компаніям безкоштовні промо-тренинги (вони займуть близько 15-30 хвилин), що дасть можливість потенційним клієнтам побачити, в чому полягає суть вашої пропозиції, яким чином воно сприятиме розвитку їх бізнесу. Такий спосіб реклами, що вимагає мінімальних витрат, набагато ефективніше, ніж традиційні і досить дорогі форми реклами, що розробляються рекламними агентствами.

Офіс – розкіш або необхідність?

Спочатку від ідеї оренди власного офісу бажано відмовитися, оскільки доцільніше проводити тренінги на території компанії, що замовляє цю послугу. Так, тренер працює під певні запити клієнта, спрямовані на підвищення рівня професіоналізму співробітників, а, отже, і збільшення прибутку самої компанії.
Але в такому варіанті проведення тренінгу є і мінус, адже подібного роду обмеження далеко не завжди дозволяє з однаковою мірою ефективності працювати з групами людей, які незнайомі.
Надалі, зі збільшенням штату співробітників, а також з розширенням пропонованих послуг можна замислитися про оренду або купівлю власного робочого простору, тобто про організацію офісу.
Якщо в планах відкрити агентство, яке виступатиме в ролі посередника або незалежної компанії зі своїм власним штатом, то запасіться терпінням, оскільки упродовж першого року діяльності агентства розраховувати на великий прибуток не доведеться (при сприятливих прогнозах можна вийти на рівень самоокуповування).
Якщо ж ви вирішили звернутися до оригінальних авторських методик, то вкладений капітал може окупитися після проведення декількох платних тренінгів (так, початкова ціна однієї сесії складає близько 200 у.о.).

Читайте також:Практика психолога- як заробити?