Автокав’ярні

Автокав’ярні - перевірений бізнес на колесах

У кожнавтокофейняому великому місті України число звичайних кав’ярень вже наблизилося до кількості банків. Між тим,”кавова” ніша зайнята далеко не повністю…

Останнім часом біля транспортних розв’язок, виходів з метро і в інших людних місцях можна зустріти кав’ярні на колесах. Основна перевага автокав’ярень – власне мобільність і можливість розміщення де завгодно.

У Західній Європі автокав’ярні з’явилися вже доситьдавно, причому однією з головних переваг цієї бізнес-ідеї було дістати споживача в місцях, де заборонено встановлювати МАФы (кіоски), або привозити каву безпосередньо в руки клієнтові – на пляж або в парк.

Що там на ринку?

Сьогодні в цій бізнес-ніші в Україні працюють декілька компаній і просто ЧП-шники.

Цей кавовий бізнес є хорошим доповненням для підприємств, які вже мали досвід роботи з кавовим устаткуванням. Більше того, цей сегмент підприємницької діяльності має безліч варіацій – від мало поширених(поки) в Україні кав’ярень на базі автобусів, допропозицією вже готових рішень (автомобілів зівстановленим кавовим устаткуванням) тим, хто бажає безпосередньо зайнятися таким бізнесом.

Залежно від комплектації при придбанні подібного бізнесу”під ключ” доведеться викласти певну суму. Найдешевший варіант автокав’ярні на базі “Таврія Пікап”(іномарка, відповідно, обійдеться дорожче. На чому не радять економити фахівці, так це на професійній кавоварці. Мобільна кав’ярня комплектується професійною эспрессокофемашиной на 2-3 групи з опціями, які, з одного боку дозволяють використати газ без споживання електроенергії, а з іншої – дозволяють готувати эспрессо і при цьому істотно економити електрику, яка використовується в мінімальних об’ємах (для контролю наповнення бойлера водою і помелу кави). Також неперешкодить встановити у себе кулеры з водою.

Про окупність автокав’ярень оператори ринку говорятьухильно – її можна досягти за півроку, і навіть швидше.Проте не можна виключати варіантів і тривалішого терміну окупності – все залежить від конкретних умов бізнесу, пори року (влітку попит падає) і так далі. Якщо припустити, що щоденні продажі досягають 200 порцій,це дуже добре.

Складнощі бізнесу

Передусім, варто визначитися з основним контингентом споживачів. Офісний центр, студентське містечко або просто перехожі – усе це важливо вирішити до старту бізнесу. Усі ці групи споживачів хоч і схожі, але можуть мати різні смаки і фінансові можливості.

Одно справа – чашка кави за 3,5 грн, а інше – щось”наворочене” за 15 грн Навряд чи, багато хто захоче пити прямо на вулиці який-небудь подвійний эспрессо виключно з добре просмажених зерен. У інших випадках покупців може дратувати, що їм пропонують тільки простий розчинний напій, заливаючи окропом з термоса.

Обмеження – поставити автокав’ярню можна не скрізь.Зазвичай точки розміщення автокав’ярень визначають шляхом аналізу транспортних потоків і можливостей розміщення (заїзду на тротуар). Навряд чи паркувальникиі Даішників в жвавих районах обрадує поява досить громіздкої автокав’ярні, яка заважає руху.

До того ж, в районах транспортних розв’язок у мобільних кав’ярень звичайні багато конкурентів – рундуки і тіточки зкавою з гарячою водою з термоса, а також торгові автомати. В даному випадку важливо тримати конкурентоздатну ціну або ж брати якістю, тобто пропонувати різні “просунуті” види кави.

Залежать автокав’ярні і від погодних умов, оскільки наврядчи знайдеться що багато бажають попити каву на пронизливому вітрі або під проливним дощем.

Ця нова ніша непогана для старту мережевого бізнесу, вт.ч. на умовах франчайзингу. Поки конкуренція в цьому сегменті не занадто висока, так якщо бажає зайнятися кавовим бізнесом варто поквапитися. Втім, важливо підтримувати високі корпоративні стандартифранчайзинговых автокав’ярень, інакше вірогідність успішного розвитку бізнесу буде невисока.

Новий вид бізнесу на колесах представляється дуже перспективним, так що при грамотному підході незабаром може отримати широке поширення по усій Україні, і нетільки в містах-мільйонниках. А творчим розвитком бізнесу автокав’ярень можуть стати автокафе.

2 Comments

  1. Pingback: Велокафе з Цюріха | Український бізнес портал

  2. Pingback: Кіоски швидкого харчування | Український бізнес портал

Comments are closed.